Tuesday, November 29, 2016

BOLEH MENJADI JUTAWAN DENGAN MENGIRA BONUS SHAKLEE MALAYSIA

CARA MENGIRA BONUS SHAKLEE



Hai semua. Hari ni saya nak sharekan bagaimana cara nak kira bonus Shaklee. Semua yang menjadi ahli Shaklee perlu tau info ni. Tak kira lah yang makan sendiri atau pun yang buat bisnes dengan Shaklee ni. Yang buat bisnes lagi la perlu ambil tahu..Shaklee menawarkan 3 jenis bonus iaitu:


  1. Bonus kewangan
  2. Kereta
  3. Konvension/percutian
BAGAIMANA CARA MENGIRA BONUS TUNAI SHAKLEE INI??


Untuk pengetahuan anda bonus tunai adalah merupakan bonus yang ditunggu-tunggu setiap bulan. Pada tarikh 15hb setiap bulan, Shaklee akan memberikan bonus kepada pengedar-pengedarnya mengikut jumlah pencapaian mereka pada bulan tersebut


Gambarajah di atas menunjukkan jumlah bonus tunai yang akan diterima oleh setiap pengedar berdasarkan berapa jumlah point yang berjaya dikumpul pada bulan tersebut. Tulisan berwarna merah adalah mewakili jumlah pembelian atau jualan pada bulan tersebut. Tulisan hijau pula mewakili jumlah point, tulisan ungu menandakan jumlah peratusan bonus yang akan diperolehi manakala tulisan biru pula mewakili jumlah bomus yang berjaya diperolehi pada bulan tersebut.

Perlu diingatkan di sini bahawa pengiraan bonus adalah bermula dari pembelian produk sebanyak RM 460.00ke atas iaitu sebanyak 150uv / point. Pembelian bawah dari RM 460.00, tudak layak untuk mendapat bonus tunai. Sekiranya anda ahli Shaklee yang tidak aktif atau menjadi ahli untuk makan sendiri, anda juga layak mendapat bonus tunai sekiranya pembelian produk anda pada bulan tersebut melebihi dari RM 460.00 ke atas. Bestkan?



Untuk naik rank dari Distributor kepada Supervisor anda perlu dapatkan 3000 uv. Selepas tu anda perlu maintain efektif adalah dengan 2500 guv sahaja setiap bulan. Untuk pengetahuan anda, point yang ada pada bulan ini tidak boleh di bawa ke bulan depan.  Setiap bulan uv akan menjadi 0 semula. Jika anda join Shaklee untuk menambah pendapatan, anda perlu bekerja keras untuk mendapat bonus yang tinggi...Shaklee adalah perniagaan MLM yang sangat adil dan patuh syariah. Kenapa saya kata macam tu? Di dalam Shaklee tiada istilah upline boleh goyang kaki, downline yang perlu kerja keras. Di Shaklee, sekiranya downline sahaja yang bekerja keras, upline tidak, upline tidak layak untuk mendapat bonus. Adilkan? Selain itu, produk Shaklee adalah jelas dan bukan sekadar satu perjanjian yang mana tiada produk yang ditawarkan atau produk yang ditawarkan tidak jelas. Sebagai contoh, jom kita lihat..



bila ada anak register bawah kita, kita akan dapat point dia juga.
Tapi dengan syaratminimum untuk kita dapat bonus adalah puv 150.


puv = personal uv
guv = group uv

Cth 1:

u = 148 pv (personal uv) = 0%
=1098 guv (group uv) = 11%

a = 50 pv = 0%
b = 600 pv = 11%
c=300 pv = 8%


Jadi yang dapat bonus hanyalah si b dan sahaja.
maknya si u tak dapat apa ye sebab puv kurang daripada 150 walaupun guv adalah 1098.

Cth 2:

u = 2000 pv (personal uv) = 17%
= 4850 guv (group uv) = 21%
(efektif sekiranya telah capai rank supervisor kerana capai guv 2500 ke atas)

a = 150 pv = 5%
b = 2400 pv = 17%
c=300 pv = 8%

Jadi yang dapat bonus adalah semua orang. tapi beza tau kiraanya..

u dapat bonus daripada:

a : 17%-5% = 12%
b : 17%-17% = 0%
c: 17% - 8% = %

oleh itu, korang boleh nampak kan. Kalau uv anak lagi tinggi daripada uv mak. mak tak dapat apa pon. Pasal tu lah saya setuju dengan biz ni. Sebab walaupun korang berada di peringkat manapun. yang penting usaha untuk dapatkan bonus.

Bukan goyang kaki je suruh orang bawah cari point. Tak elok kan..Kita yang kat bawah ni pon tak suka bila orang buat macam tu. Macam dipergunakan je..

UNTUK MENJADI AHLI SHAKLEE SILA HUBUNGI DETAIL DI BAWAH ATAU WASSUP

PENGEDAR SAH SHAKLEE: ABDUL FATTAH BIN HARUN @ ISMAIL
NO. ID: 1238335
NO. FON: 0109055164

No comments:

Post a Comment